arrow_drop_up arrow_drop_down
1 mei 2020 

Droog trainen voor vrouwen: zo pak je dat aan!

Wil jij graag het lichaam van je dromen? Dan is voor vrouwen droog trainen de ideale manier om dit te realiseren.

Droog trainen zal er niet alleen voor zorgen dat je het figuur van je dromen krijgt, maar zal er ook voor zorgen dat je gezond en fit blijft. Benieuwd hoe droog trainen vrouwen in zijn werk gaat? Je ontdekt het in dit artikel.

Waarom droog trainen als vrouw een goed idee is

Misschien vraag jij je af: “Waarom moet ik als vrouw droog trainen?”. Er zijn verschillende redenen waarom dit een goed idee is.

Eerst en vooral zorgt droog trainen ervoor dat je een mooi en gespierd lichaam krijgt. Dat wil echter niet zeggen dat je eruit zal zien als een gespierde bodybuilder. Daar hebben veel vrouwen angst voor, maar dit is onterecht.

Als vrouw krijg je namelijk niet zo snel een té gespierd lichaam, dat heeft te maken met de hormoonhuishouding. In plaats daarvan worden je vrouwelijke vormen beter geaccentueerd, omdat de spieren in deze zones gestimuleerd worden.

meisje-fitness

Een stevig achterwerk en een strakke buik, welke vrouw droomt daar niet van?

Droog trainen is ook de ideale manier om jezelf gezond en sterk te houden. Door de opbouw van spieren in je lichaam zal je bovendien langer slank blijven, want een gespierder lichaam verbrandt meer vet in rust. Voor vrouwen is droog trainen een beter alternatief voor een crashdieet. Als je een crashdieet volgt zal je wel gewicht verliezen, maar dit gewicht zal er snel weer bijkomen.

Bovendien krijgt je lichaam mooiere proporties wanneer je het traint. Die mooie strakke buik is dus dankzij droog trainen niet langer een onmogelijke droom!

Wat is droog trainen precies?

Wil je graag beginnen met droog trainen? Dan is het eerst belangrijk om te weten wat dit juist inhoudt. Wanneer je als vrouw droogtraint, zal je vet verbranden en droge spiermassa opbouwen.

vrouwen-die-droog-trainen

Je kan dit doen door de juiste voeding te gebruiken in combinatie met de juiste krachtoefeningen. Droog trainen is de beste manier om het meeste resultaat te zien van je krachtoefeningen.

Wanneer je het ideale gewicht bereikt en werkt aan je spiermassa, komen de spieren beter tot uiting.

Droog trainen: hoe begin je daaraan?

Als je wil droog trainen voor vrouwen dan zal je een aantal aanpassingen moeten maken. Zo is het belangrijk dat je de juiste voedingstoffen inneemt en dat je de juiste oefeningen doet.

Hoe-begin-je-als-vrouw-aan-droog-trainen

Als je nog nooit eerder aan droog training gedaan hebt, dan kan het wel handig zijn om te weten hoe je dit precies moet aanpakken. Daarom geven we je enkele tips:

Droog trainen voeding

Het droog trainen begint met de aanpassing van je voeding. Als je gaat sporten, zonder dat je je voeding aanpast, dan zal dit zeker niet het gewenste resultaat leveren.

Als je niet de juiste voeding eet dan zal je ook niet droog worden. Het is dus belangrijk dat je je voeding aanpast. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat je minder calorieën eet dan anders. Wat mag je wél en niet eten?

Hou eiwitten te vriend

Eiwitten zijn je beste vriend tijdens het droog trainen, want zij zullen je helpen met de opbouw van je spieren. Bij krachttraining wordt het spierweefsel telkens licht beschadigd en eiwitten zorgen voor een snel herstel van dit spierweefsel.

eet-voldoende-eiwitten

Bovendien helpen ze je immuunsysteem met het aanmaken van afweerstoffen. Zorg ervoor dat je zeker 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht eet. Eiwitten kan je terugvinden in onderstaande voedingswaren:

  • Eiwitshakes
  • Rundvlees
  • Granen, zoals rijst, volkorenpasta en volkorenbrood
  • Peulvruchten, zoals bonen en linzen
  • Noten

Ook koolhydraten zijn belangrijk

Naast eiwitten is het ook belangrijk dat je voldoende koolhydraten eet. Daarmee bedoelen we geen snelle koolhydraten, deze kan je het best vermijden, want dat zijn dikmakers.

Langzame koolhydraten daarentegen helpen je goed vooruit tijdens het droog trainen. De koolhydraten worden langzaam opgenomen door je lichaam, waardoor ze je lang energie geven.

Deze energie zal je kunnen gebruiken tijdens het (kracht)trainen! Langzame koolhydraten kan je vinden in:

  • Zoete aardappel
  • Volkoren producten, zoals pasta, brood
  • Quinoa
  • Peulvruchten
  • Spelt brood
  • Zilvervliesrijst

Vermijd enkel ongezonde vetten

Wanneer je denkt aan vetten, zal je dit waarschijnlijk niet aan het droog trainen linken. Omdat het belangrijk is om gewicht te verliezen, zodat je écht kan droog trainen, kan je verzadigde vetten dus best zoveel mogelijk vermijden.

gezonde-vetten

Verzadigde vetten kan je vinden in boter, vlees, kaas en andere dierlijke producten. Onverzadigde vetten kunnen je daarentegen wél helpen tijdens het droog trainen.

Natuurlijk moet je ook hier niet mee overdrijven, maar af en toe onverzadigde vetten eten zorgt voor meer energie. Onverzadigde vetten kan je vinden in:

  • Avocado
  • Eieren
  • Noten
  • Lijnzaad
  • Vis

 Eet voldoende vezels

Ook vezels mogen niet uit je voeding ontbreken wanneer je droogtraint, want vezels zorgen ervoor dat je een verzadigd gevoel krijgt.

eet-de-gezonde-vezels

Hierdoor zal je minder hunkeren naar voedsel en zal je makkelijker je dieet kunnen volhouden. Vezels kan je vinden in:

  • Groenten en fruit
  • Volkorenbrood en -pasta
  • Andere volkorenproducten

Ook wat je drinkt is belangrijk

Als je je voeding aanpast, maar nog ongezond blijft drinken, dan zal het droog trainen niet veel effect hebben. Als je aan droog trainen doet, dan is het sowieso erg belangrijk dat je voldoende water drinkt.

water-drinken

Op die manier kan je lichaam ook beter presteren. Laat frisdrank achterwege. Koffie en thee kunnen, maar dan het liefst zonder suiker. Het kan ook helpen om shakes te drinken.

Deze kunnen je helpen met de training. Tijdens het droog trainen worden er voornamelijk eiwitshakes gedronken, maar ook cafeïneshakes voor het boosten van je vetverbranding zijn een mogelijkheid.

Droog trainen oefeningen

Net zo belangrijk als de voeding die je eet, zijn de oefeningen die je zal doen tijdens het droog trainen.

Wanneer je als vrouw droogtraint is het belangrijk dat je krachtoefeningen doet, maar dit afwisselen met cardio oefeningen is zeker oké. Cardio oefeningen kunnen je helpen om je uithoudingsvermogen te verbeteren, waardoor ook je krachtoefeningen beter zullen lukken.

Weet je niet goed hoe je je training moet aanpakken? We geven je enkele tips:

Krachttraining op de eerste plaats

Cardio en krachttraining kunnen perfect gecombineerd worden. Het is zelfs een goed idee om dit te doen, maar het is wel belangrijk dat je focus vooral komt te liggen op de krachttraining.

krachttraining-het-belangrijkste

Zorg ervoor dat je eerst krachttraining doet en na een tijdje kan je dit afwisselen met cardio.

Blijf jezelf uitdagen

Grijp niet meteen naar lichtere gewichten als het moeilijk wordt, met zwaardere gewichten zal je namelijk sneller het gewenste resultaat behalen.

Als je je lichaam uitdaagt, dan zal het ook meer werken voor je, waardoor je meer spierweefsel aanmaakt en je lichaam sneller droog wordt. Durf je grenzen te verleggen en jezelf voldoende uit te dagen!

Focus je niet enkel en alleen op borst, billen en buik

De drie veelvoorkomende probleemzones van een vrouw zijn borst, billen en buik. Het is dan ook normaal dat jij je het liefst focust op deze zones. Toch is dat geen goed idee, want het mooiste resultaat krijg je, als je lichaam volledig in verhouding is.

Afvallen-zoals-de-meeste-mensen-doen

Doordat je heel je lichaam traint zal je ook beter resultaat behalen op de borst-, billen- en buikoefeningen.

Droog trainen voor vrouwen met het Droog Trainen Protocol

Zelf een voedingsschema in elkaar steken kan erg moeilijk zijn. Het beste succes behaal je wanneer je precies weet wat je wanneer mag eten.

Het droog trainen protocol is hiervoor ideaal. In het droog trainen protocol krijg je handige voedingsschema’s, nuttige trainingsschema’s en tips en tricks die je kunnen helpen bij het droog trainen voor vrouwen. Het droog trainen protocol is je ideale trainingsbuddy!

Klik op de onderstaande knop om naar de geheime kortingspagina te gaan om het Droog Trainen Protocol vandaag nog te downloaden

Direct starten met het Droog Train Protocol voor vrouwen

 

Over de schrijver

Meer informatie over droog trainen?

Wij hebben meer dan 50 artikelen over droog trainen in ons archief!