arrow_drop_up arrow_drop_down
4 juni 2019 

Droog trainen zonder spierverlies? Dit is de beste manier!

Wil jij droog trainen zonder spierverlies? Bij droog trainen is het de bedoeling dat je je vetpercentage verlaagt, maar daarbij geen spiermassa verliest. Je wilt namelijk spierdefinitie creëren zodat de spieren waar je zo hard voor hebt gewerkt zichtbaar worden.

Tijdens het trainen en volgen van een dieet heb je wel kans op spiermassa verlies. Dit wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen. Hoe je kan droog trainen zonder spierverlies ga ik je vertellen in dit artikel.

 

>>Gratis trainingsschema downloaden<<

Vet verliezen

Over je spieren zit nu nog een laagje vet. Dit zit in de weg om een mooie spierdefinitie te krijgen. Je zal dus het vetpercentage dat je nu hebt moeten gaan verlagen. Eerste stap is dan ook om te kijken hoeveel vet je op dit moment hebt.

vet percentage meten om droog te trainen zonder spierverlies

Dit kan je met een vetpercentage meter doen. Schrijf deze aantallen op om zo een startpunt te kunnen gaan bepalen. Bepaal nu hoeveel vet jij wil verliezen in percentages. Mensen die willen droog trainen zonder spierverlies verwarren vaak afvallen in gewicht met het verlagen van vet percentage.

Wanneer je afvalt in gewicht kan je namelijk ook afvallen in spiermassa, dan ben je ook in gewicht gedaald. Dit is iets wat wij niet willen. Kijk dus niet naar de weegschaal, maar naar het aantal vet percentage dat minder wordt. Zo kan je echte progressie meten en zie je of je de goede kant op gaat.

Met voeding vet verliezen

Je voeding is enorm belangrijk als je wil droog trainen zonder spierverlies. Hetgeen wat je lichaam dan echt nodig heeft zijn veel eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstenen van van je spieren. Deze macro kan er dus voor gaan zorgen dat jouw spiermassa wordt behouden als jij afvalt.

Vet verliezen doe niet alleen maar door te sporten, hierbij komt ook voeding kijken. Om af te vallen moet je minder calorieën tot je nemen dan wat je verbruikt. Op deze manier wordt er een calorietekort gecreëerd wat ervoor zal gaan zorgen dat je lichaam opzoek gaat naar een andere brandstof dan de voeding die hij binnen krijgt.

vet-verliezen-met-voeding

Deze brandstof zijn de vetreserves die zich in je lichaam bevinden. Doordat je lichaam deze brandstof aan gaat spreken wordt het vet steeds minder. Op deze manier kan je dan je vetpercentage verlagen.

Het is dus ook belangrijk om een goed voedingsschema te maken waarin een calorietekort wordt gecreëerd en waarin de benodigde eiwitten in zijn verwerkt. Wanneer je deze 2 elementen gaat toepassen, zul je gaan zien dat uiteindelijk je vetpercentage naar beneden zal gaan.

Met training vet verliezen

Jij denkt meteen: dat weet ik al! dat doe je met cardio… Dat zou je inderdaad denken en dat is ook wat de grote massa denkt. Alleen is wat de massa denkt niet altijd goed. Met cardio ga je namelijk wel afvallen omdat je calorieën verbrand, maar jij wilt niet afvallen, jij wilt jouw vetpercentage verlagen.

In je voedingsschema heb je als het goed is al een calorietekort gecreëerd. Als je dan ook nog eens cardio gaat doen dan heb je een nog grote calorietekort waardoor je lichaam niet alleen het vet in je lichaam gaat aanspreken, maar ook je spieren. Die kan je lichaam namelijk ook verbranden.

droog trainen zonder spierverlies met trainen

Vet verliezen doe je dus niet met cardio, dat doe je door keihard te trainen met gewichten. Tijdens het droog trainen wordt aangeraden veel herhalingen met een laag gewicht te doen. Hierdoor doe je met gewichten ook een soort van cardio waardoor je meer vet zou gaan verliezen. Ik heb uit mijn eigen praktijk meegemaakt dat dit niet helemaal waar is. Het trainen met een hoog aantal gewicht met weinig herhalingen kan er namelijk zelfs voor zorgen dat je tijden het droog trainen ook nog wat spiermassa kan aanmaken.

Zo worden de spieren nog zichtbaarder op het moment dat je echt droog bent. Cardio heb ik nu een beetje in een kwaad daglicht gezet, maar cardio is niet alleen maar slecht als je wilt droog trainen.

Je kan cardio beschouwen als een duwtje in de rug. Cardio kan er namelijk voorzorgen dat je net die ene percentage vet makkelijker verliest. Het beste is om cardio een keer in de week te doen na je training of bijvoorbeeld op je rustdag. Doe niet elke dag cardio, dat is teveel van het goede en gaat zijn doel in dit geval voorbij.

Tips om droog te trainen zonder spierverlies

Eiwitten,eiwitten,eiwitten

Het blijft een belangrijk onderdeel en daarom wil ik het nog eens benoemen. Neem genoeg eiwitten per dag. Dit verschilt per persoon omdat dit afhankelijk is van de lengte en het gewicht van een persoon. Zorg dat je elke dag aan het minimale aantal eiwitten komt om je spiermassa te kunnen behouden.

droog trainen zonder spierverlies door veel eiwitten

Supplementen kunnen hier soms een uitweg in bieden. In je dagelijkse voedsel zitten namelijk wel eiwitten, maar soms kan het lastig zijn om aan het minimale aantal eiwitten te komen met alleen je voeding.

Je kan dan bijvoorbeeld een eiwit shake nemen. Deze bevatten namelijk ongeveer 20 gram eiwitten per shake. Een andere bron van veel eiwitten is magere kwark. Als je hier een hele bak van eet krijg je ongeveer 40 gram aan eiwitten binnen.

Honger jezelf niet uit

Je wilt je vetpercentage verlagen en daarvoor moet je afvallen, dit kan door middel van een calorietekort. Alleen moet je deze niet te groot maken. Je lichaam heeft namelijk ook energie nodig om in leven te blijven maar ook als je naar de gym gaat.

honger-jezelf-niet-uit

Als die energie niet aanwezig is zal je lichaam naast de vetreserves ook je spiermassa gaan aanspreken voor verbranding. Zorg altijd voor een calorietekort van 500 calorieën. Hier moet je niet verder onder gaan zitten dit is het maximale voor het creëren van een tekort.

Zorg ook altijd voor het trainen voor wat extra koolhydraten om je lichaam wat meer energie te geven, zodat je training net even wat lekkerder gaat. Kijk goed naar je voeding en wanneer je honger krijgt is dat geen goed teken, dan zal je je voedingsschema aan moeten passen om dat hongergevoel weg te nemen.

Ga altijd tot het gaatje

Daar bedoel ik mee, train hard.. heel hard. Wanneer je aan de gewichten hangt moet je tot het gaatje gaan. Zorg dat je veel gewicht pakt en dat de laatste herhaling van je set het lastigste is. Wanneer je dat gevoel hebt weet je dat je het juiste gewicht hebt gepakt.

man droog trainen zonder spierverlies

Merk je dat de oefening makkelijk gaat en dat je nog wel een paar herhalingen erbij kan doen? Voeg dan gewicht toe. Het mooiste zou zijn als we in het droog train proces ook wat spieren opbouwen dat kunnen we op deze manier voor elkaar krijgen.

Aan het einde van je training moet je het gevoel hebben dat je helemaal tot het gaatje bent gegaan. Heb  je dat niet? Train dan de volgende keer harder, je hebt je dan waarschijnlijk ingehouden.

Jouw lichaam snel droog trainen met behulp van het Droog Train Protocol

Wil je nog sneller resultaat behalen met droog trainen? Dan is er nog een makkelijkere manier, hierdoor weet je zeker dat je jouw droomlichaam zal gaan bereiken.

Ik heb namelijk het Droog Train Protocol ontdekt waarmee je jouw lichaam nog sneller kan droog trainen. Het programma is beschikbaar voor zowel mannen als vrouwen. Je krijgt training- en voeding schema’s tot je beschikking en je krijgt daarnaast persoonlijke coaching, zodat je je vragen kan stellen als je ergens tegenaan loopt of net wat meer motivatie nodig hebt.

Vele die ook deze methode hebben toegepast hebben in een korte tijd hun droomlichaam kunnen bereiken waar zij al die tijd al voor werkten, maar steeds niet het gewenste resultaat bereikten. Nu kunnen ze vol trots hun droge lichaam aan iedereen tonen en zitten zij veel beter in hun vel door een gezonde leefstijl.

Wil jij je lichaam komende zomer helemaal afgetraind hebben? Dan is deze methode dé manier om dit in een korte tijd te gaan bereiken. Waar wacht je op? Just do it!

Direct starten met het Droog Train Protocol voor vrouwen

Direct starten met het Droog Train Protocol voor mannen

Over de schrijver

Meer informatie over droog trainen?

Wij hebben meer dan 50 artikelen over droog trainen in ons archief!