arrow_drop_up arrow_drop_down
23 juli 2020 

Droog trainen zonder supplementen, is dat mogelijk?

Droog trainen zonder supplementen, kan dat eigenlijk wel? De laatste tijd gaan steeds meer mensen droog trainen om vet kwijt te raken en je spieren meer zichtbaar te maken. De meeste mensen gaan dan intensief trainen en vaak slecht eten. Ze worden dan wel sterker maar krijgen niet meer spiermassa. Dit werkt natuurlijk erg demotiverend. Veel mensen weten dan niet meer wat ze moeten doen en gaan maar aan de extra supplementen om zo aan het gewenste resultaat te komen, maar is dit wel nodig? kan het ook anders? Je kan ook droog trainen zonder extra supplementen te gebruiken. Hoe je dat het beste kan doen gaan we hieronder bespreken.

Wat is droog trainen?

Allereerst is het natuurlijk belangrijk om te weten wat droog trainen precies inhoud. Droog trainen is trainen om vet te verliezen, maar het is wel belangrijk om zo veel mogelijk spiermassa te behouden. Vandaar dat droog trainen ook heel anders is dan gewoon gewicht verliezen. Als je alleen gewicht wilt verliezen maakt het niet uit of je meer spiermassa hebt of niet. Bij droog trainen is dit dus wel van belang. Bij droog trainen pas je je voeding en training zo aan dat je veel vet verliest, maar wel je spiermassa behoudt. Dit wordt ook wel cutten genoemd.

Tijdens het cutten is het de bedoeling dat het vetpercentage in je lichaam lager komt te liggen en waardoor dan ook je lichaamsgewicht verminderd. Met cutten eet je dus net onder je caloriebehoefte.

Wat moet ik eten tijdens het droog trainen?

 Wat dus heel erg belangrijk is, is dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt als je bezig bent met droog trainen zonder supplementen. Veel mensen hebben problemen met de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen en die gaan dan maar aan de extra voedingssupplementen, omdat dit makkelijker is. Zoals ik al zei kan het dus ook anders, het belangrijkste is echt je voeding. Als je dat goed onder de knie hebt heb je geen extra supplementen meer nodig en kan je dus gemakkelijk droog trainen zonder supplementen.

Eet voldoende koolhydraten

De meeste mensen maken de fout om tijdens het droogtrainen de koolhydraten te gaan vermijden, maar tijdens het droog trainen is het heel erg belangrijk om je kracht te behouden en daar zorgen de koolhydraten dan weer voor.

eet voldoende koolhydraten

Als je voldoende koolhydraten binnen krijgt heb je meer energie en hierdoor zal je dus ook zwaarder en intensiever kunnen trainen.

Voeding met langzame koolhydraten:

  • Volkorenproducten
  • Zilvervlietrijst
  • Peulvruchten
  • Zoete aardappels

Eet voldoende eiwitten

Eiwitten zorgen voor de opbouw/herstel van de spieren. Met eiwitten kan je dus je spiermassa behouden. Zou je te weinig eiwitten eten dan zal je je spiermassa nooit behouden.

Het is aan te raden om 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht te nemen.

Eiwitrijke voeding:

  • Rundvlees
  • Kip
  • Kalkoen
  • Zalm
  • Magere kwark
  • Eieren
  • Zaden
  • Noten
  • Soja

Eet voldoende vezels

Als je voldoende vezels eet zorgt dit ervoor dat je een vol of verzadigd gevoel krijgt voor een langere periode. Je kan dus langer zonder weer iets te eten en hierdoor ga je dus ook minder snel snacken. Vezels vind je in veel groeten en fruit en in volkoren producten.

eet voldoende vezels

Eet voldoende vetten

Veel mensen proberen vetten tijdens het droog trainen zo veel mogelijk te vermijden. Dat is een grote fout. Deze vetten heb je namelijk nodig als bron van energie, om je spiermassa te behouden, voor een optimale stofwisseling en voor de aanmaak van diverse hormonen.

Goede vetten:

  • Vette vissoorten zoals zalm of makreel
  • Noten
  • Olijfolie
  • Avocado
  • Pindakaas

Drink voldoende water

Het is heel erg belangrijk om gedurende de dag voldoende water te drinken. Als je niet voldoende water binnen krijgt in je lichaam zal je lichaam niet optimaal kunnen presenteren. Je zal dus minder goed gaan trainen, maar ook jezelf minder goed gaan voelen.

Het beste is om minimaal 2 liter per dag te drinken. Als je daarnaast nog veel sport kan je het beste de hoeveelheid nog wat meer op te voeren. Dan kan je het beste tussen de 3-4 liter water per dag drinken. Je verliest namelijk ook veel vocht tijdens het sporten en dat moet je weer aanvullen.

drink voldoende water

Om dit zoveel mogelijk vol te houden is het belangrijk om ook af een toe een cheat day in te lassen. Zo vervul je toch de behoefte van af een toe een snack. Wat ook erg belangrijk is om juist niet te weinig te eten. Als je te weinig eet krijg je te weinig energie binnen en loop je het risico op extra verlies van je spiermassa.

Micronutriënten tijdens het droog trainen

 Hierboven hebben we het alleen maar gehad over macronutriënten ( eiwitten, vetten, koolhydraten), maar ook de micronutriënten zijn erg belangrijk om binnen te krijgen.

Hieronder verstaan we mineralen zoals calcium, fosfor, ijzer en magnesium. Al deze mineralen spelen een belangrijke rol in de hormoonhuishouding, vetverbranding en het behouden van je spiermassa. Daarnaast zijn ook de vitamines zoals vitamine C, B, A, D, E en K heel erg belangrijk tijdens het droog trainen.

micronutrienten tijdens het droog trainen

Vitamines kan je uit je voeding halen door veel groenten en fruit te eten. Vitamine D en K maken we ook nog zelf aan in ons lichaam via onze huid en in onze darmen. De rest van de verschillende micronutriënten kan je ook allemaal uit je voeding halen als je een goed voedingspatroon hebt.

Als je dus zorgt voor een goed en gevarieerd eetpatroon krijg je alle benodigde macronutriënten en micronutriënten binnen. Je hebt dus geen extra voedingssupplementen nodig. Voedingssupplementen zijn dan alleen nodig in bijzondere gevallen.

Conclusie: Geen supplementen nodig bij het droog trainen

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen kan je prima droog trainen zonder supplementen en heb je dus geen extra supplementen nodig als je goed en varieert eet. Alles wat je nodig hebt kan je dan dus uit je voeding halen. Het is dus heel belangrijk om je daar op de focussen tijdens het droog trainen en niet op de extra supplementen en de shakes. Als je een gezond eetpatroon ontwikkeld en voldoende bouwstenen geeft aan je lichaam heb je geen extra supplementen nodig. Supplementen zijn dus nooit nodig en je kan prima zonder!

Effectief je lichaam droog trainen?

Het droog trainen protocol is zo’n online programma waarin jou een bewezen methode wordt geleerd om effectief te droog trainen en uitzonderlijke resultaten te kunnen behalen. In dit programma krijg je alle informatie die nodig is om jou te leren hoe je om moet gaan met voeding, hoe je zelf een voedingsschema kan maken en gewoon kan eten wat je lekker vindt.

Daarnaast wordt je alles geleerd op het gebied van training om alles uit jouw training te kunnen halen. Met daarbij ook nog een de juiste begeleiding en motivatie heb je een heel compleet pakket om succesvol overtollig buikvet te verliezen binnen enkele weken.

Veel mensen hebben deze methode succesvol ingezet in hun leven waardoor zij zichzelf een nieuwe levensstijl hebben kunnen aanmeten wat ervoor zorgt dat zij niet meer terug vallen in hun oude gewoontes.

Zij kunnen vol trots hun lichaam aanschouwen in de spiegel en zitten veel beter in hun vel door hun nieuwe gezonde levensstijl. Als je vandaag nog begint kan jij net als hun binnen enkele weken al buikvet verliezen zonder dat je alle informatie op moet gaan zoeken. Het is allemaal direct en altijd beschikbaar voor jou.

Probeer het programma zolang het nu nog beschikbaar is en ontdek wat deze methode voor jouw leven kan betekenen, je zal er versteld van staan wat dit jou kan gaan brengen!

>>Direct starten met het Droog Train Protocol voor vrouwen<<

>>Direct starten met het Droog Train Protocol voor mannen<<

Over de schrijver