arrow_drop_up arrow_drop_down
26 juli 2019 

Afterburn effect: Dit is hoe jij snel kan afvallen met krachttraining

Afvallen met krachttraining is niet het eerste waar mensen vaak aan denken wanneer zij willen afvallen. Wanneer je niet tevreden bent met je lichaam gaan mensen vaak verschillende manieren uitproberen om af te vallen. Doordat zij geen goede voorkennis hebben pakken zij alles aan waarin zij geloven. Dit kost hen veel tijd en moeite zonder resultaat.

Het volgen van diëten is ook een veel voorkomende methode die wordt gebruikt om kilo’s krijt te raken, vaak lukt dit wel maar niet voor een langere tijd. Afvallen kan je ook met sport, dan wordt er vaak gedacht aan cardio.

Loopbanden zijn namelijk altijd druk bezet in de sportschool. Echter is dit wel de beste vorm om veel calorieën te verbranden? Je kan namelijk ook afvallen met krachttraining, soms is dat zelfs nog makkelijker dan met cardio.

afvallen met krachttraining en cardio verbannen?

Cardio hoef je zeker niet te verbannen uit je trainingsschema. Wel is er een verschil tussen afvallen met cardio of met krachttraining. Daarvoor is het belangrijk om te weten dat je om af te vallen minder calorieën dient in te nemen op een dag dan je verbrand.

cardio-apparaten

Binnen het droog trainen wordt dan vooral een calorietekort van ongeveer 500 kcal gehanteerd. Dit calorie tekort is te realiseren met cardio, echter kan dat lang duren. Met fietsen of hardlopen verband je maar een beperkt aantal calorieën per training.

Je werkt je dus enorm in het zweet, terwijl het eigenlijk minder resultaat zou opleveren dan wanneer je zou gaan afvallen met krachttraining.

Het effect van krachttraining

afvallen met krachttraining geeft een ander effect aan het lichaam dan wanneer je dat met cardio doet. Je verbrand namelijk meer calorieen met krachttraining dan met cardio. Zelfs wanneer je jezelf helemaal niet in het zweet werkt en lekker aan het bijkomen bent op de bank.

sterke-borstspieren

Dit wordt het afterburn effect genoemd. Dit wil zeggen dat je lichaam na de training nog steeds calorieën aan het verbranden is. Zelfs nog 2 dagen daarna. Dit effect onstaat doordat je scheurtjes maakt in je spieren tijdens krachttraining.

Je lichaam wil deze scheurtjes gaan herstellen om klaar te kunnen zijn voor de volgende trainingssessie. Je lichaam verbruikt hiervoor energie en dus worden er ook calorieën verbrand. Dit effect zorgt ervoor dat afvallen met krachttraining veel effectiever is dan wanneer je dat met cardio doet.

Meer verbranden door af te vallen met krachttraining

Op lange termijn kan krachttraining ook heel effectief zijn voor het verbranden van vet. Wanneer je namelijk heel veel krachttraining gaat doen zal je spiermassa gaan ontwikkelen. Doordat je veel spiermassa hebt zal jouw lichaam meer calorieën dan vet gaan verbranden en het mooie is dat je lichaam dat in rust doet.

Hoe gespierder jij dus wordt, hoe meer energie jouw lichaam de hele dag verbruikt. Belangrijk is wel om de spieren goed te onderhouden, zodat ze niet gaan slinken want dan zal de verbranding van calorieën ook veel gaan afnemen.

Strak lichaam

Je hebt mensen die vooral cardio doen wanneer zij naar de gym gaan. Zij doen hier helemaal geen krachttraining en werken zich vooral op de cardio apparaten in het zweet. Deze mensen gaan zeker afvallen, want zij zorgen ervoor dat ze calorieën verbranden met als gevolg een calorie te kort.

Wanneer zij hun shirt uittrekken zie ook meteen dat zij alleen cardio doen. Deze mensen zijn fatslim. Ze zijn dus slank en sporten veel maar er zijn contouren zichtbaar en de huid gaat zelfs een beetje hangen. Wanneer zou gaan afvallen met krachttraining ga je een slank gespierd lichaam ontwikkelen.

Je zal slanker gaan worden, maar doordat je ook krachttraining erbij doet worden de spieren zichtbaarder en heb jij een strak lichaam wanneer je over het strand loopt.

Tijd is geld

Deze uitdrukking kent iedereen wel, maar is ook vaak de waarheid. Tijd is voor veel mensen kostbaar en die willen zij nuttig besteden. Toch gaan veel mensen cardio training doen wanneer zij van het werk af komen. Zij hebben de illusie dat dit snel voor hen werkt. Even een uurtje en dan heb ik mijn portie gehad.

In werkelijkheid moet je een enorm lange tijd bezig zijn met cardio om resultaat te kunnen zien. Je kan je nog meer tijd besparen door alleen krachttraining te doen. Krachttraining gaan namelijk veel sneller met het verbranden van calorieën.

Zoals eerder gezegd vindt dit verbrandingsproces ook plaats wanneer je lichaam zich in rust stand bevindt. Wil je dus snel resultaat en geld voor jou ook het gezegde tijd is geld, dan wil ik je aanraden te beginnen met afvallen door middel van krachttraining.

Het perfecte recept voor effectief afvallen

In deze blog zijn nu vooral de voordelen van krachttraining te opzichte van cardio benoemd. Echter dient cardio niet in een verkeerd daglicht te worden gezet. Cardio is minstens zo belangrijk in het verbrandingsproces tijdens het droog trainen.

Wanneer je echt effectief wil afvallen doe je er goed aan om krachttraining en cardio met elkaar te combineren. Dit zorgt ervoor dat je een perfect recept gaat krijgen om effectief af te kunnen vallen. Belangrijk is wel dat cardio enkel een aanvulling mag zijn op krachttraining, op krachttraining zou de grootste focus moeten liggen.

Het beste is dan ook om voordat je begint met krachttraining geen cardio te doen, hiermee loop je het risico dat je al je energie gaat stoppen in cardio waardoor je krachttrainingssessie lager van kwaliteit wordt. Daarnaast kan je na je training door middel van cardio ook een cooling down doen voor je spieren, waarmee je ervoor zorgt dat je minder last gaat krijgen van spierpijn of blessures.

Snel afvallen met behulp van het Droog Train Protocol

Wil je snel veel vet verliezen? Ontdek dan deze makkelijke manier, hierdoor weet je zeker dat je jouw droomlichaam zal gaan bereiken.

Ik heb namelijk het Droog Train Protocol ontdekt waarmee je jouw lichaam weer strak kan krijgen. Het programma is beschikbaar voor zowel mannen als vrouwen. Je krijgt training- en voeding schema’s tot je beschikking en je krijgt daarnaast persoonlijke coaching, zodat je je vragen kan stellen als je ergens tegenaan loopt of net wat meer motivatie nodig hebt.

Vele die ook deze methode hebben toegepast hebben in een korte tijd hun droomlichaam kunnen bereiken waar zij al die tijd al voor werkten, maar steeds niet het gewenste resultaat bereikten. Nu kunnen ze vol trots hun droge lichaam aan iedereen tonen en zitten zij veel beter in hun vel door een gezonde leefstijl.

Wil jij je lichaam komende zomer helemaal afgetraind hebben? Dan is deze methode dé manier om dit in een korte tijd te gaan bereiken. Waar wacht je op? Just do it!

Direct starten met het Droog Train Protocol voor vrouwen

Direct starten met het Droog Train Protocol voor mannen

Over de schrijver