Je lichaam snel droog trainen

Wil jij ook snel droog worden?


snel droog trainenWil jij de komende zomer er op het strand strak en fit uit zien? Of wil jij pronken met je strakke buik op Instagram? Dan is het snel droog trainen van je lichaam een must. In een korte tijd droog worden is lastig, maar niet onmogelijk.   Voordat je vol kan gaan trainen voor dat droomlichaam, is het goed om te weten wat droog trainen is en hoe dit in zijn werk gaat. In dit artikel lees je wat droog trainen is, hoe je met snel droog trainen het gewenste resultaat kan bereiken en ik geef je een aantal tips die je goed kan gebruiken wanneer je aan de slag gaat met droog trainen.

Wat is droog trainen?


Wanneer je je lichaam gaat droog trainen, ben je bezig met het verkrijgen van droge spiermassa. In fitness termen wordt dit ook wel ”cutten” genoemd, waarbij de combinatie van voeding en training zeer belangrijk is. De kunst van droog trainen is het verliezen van vet met behoud van het spiermassa. Spieren worden namelijk pas zichtbaar wanneer het lichaam een laag vet percentage heeft. Je zal dus moeten gaan afvallen zonder dat dit consequenties heeft voor je spiermassa. Dat wil zeggen dat het vet inname verlaagd zal moeten gaan worden en het aantal proteines(eiwitten) die worden geconsumeerd verhoogd moeten worden. Door deze methode toe te passen zal je lichaam in een katabole staat raken, waarbij het lichaam wel vet maar geen spiermassa verbrand.

Beginnen met droog trainen


De meeste mensen beginnen met droog trainen wanneer zij al wat spiermassa hebben ontwikkeld, maar vinden dat de spieren nog niet voldoende zichtbaar zijn. Zij hebben dan in de spieropbouw fase (bulken) spiermassa opgebouwd, maar ook een vetlaag ontwikkeld. Deze vetlaag zal moeten verdwijnen om de opgebouwde spieren goed zichtbaar te kunnen maken. men die wil beginnen met droog trainen Daarnaast kan je ook bepalen of je wil gaan starten met droog trainen aan de hand van het vet percentage dat je op dat moment hebt. Wanneer je vet percentage rond de 15 tot 20 procent ligt zou je kunnen gaan beginnen met droog trainen. Een sixpack is al snel zichtbaar bij een vet percentage van ongeveer 12 procent. De meeste mensen die droog trainen gaan tot een vet percentage van ongeveer 8 procent.

Eiwitten


Eiwitten worden ook wel proteine genoemd. Dit zijn de bouwstenen van de spieren in het lichaam. Deze voedingsstof zit in veel van onze voeding die wij dagelijks  tot ons nemen. Op het moment dat je eiwitten tot je neemt wordt dit in je lichaam afgebroken tot aminozuren. De aminozuren zijn voor de spieren zowel een bouwstof als een stof waar energie uit gehaald kan worden. De aminozuren worden dan omgezet in glucose. Eiwitten zijn nodig voor het opbouwen van spiermassa. Wanneer je naar de gym gaat en je spieren traint maak je kleine scheurtjes in je spieren. Deze scheurtjes moeten door het lichaam herstelt worden. Het herstellen van de spieren zorgt ervoor dat de spier sterker wordt en er meer spiermassa ontstaat. Voorbeelden van voeding waar veel eiwitten in zitten zijn onder andere:

  • Kip
  • Kwark
  • Noten
  • Vis
  • Eieren

Dit zijn enkele voorbeelden, er zijn namelijk nog wel honderden andere producten te noemen waar veel eiwitten in zitten.

Trainen, trainen, trainen


Naast het zorgen voor goede voeding moet je ook zorgen voor een goede training in de gym. Droog trainen is namelijk niet alleen het wegdrukken van gewichten, cardio training is ook een belangrijk onderdeel voor het snel verliezen van vet. Als je gaat trainen kan je het beste gebruik maken van een trainingsschema, zeker als je nog maar net begint met droog trainen. In het schema staan oefeningen die je kan uitvoeren en daar bij staat ook duidelijk uitgelegd hoe je de oefening moet uitvoeren, voor optimaal resultaat. Het is belangrijk cardio in te passen in je trainingsschema, hiermee ga je nog sneller vet verbranden. Hierdoor ga je het resultaat van snel droog trainen van je lichaam nog eerder bereiken. gewicht heffen Als je gewichten gaat drukken, is het voor het droog trainen van je lichaam, het beste om veel herhalingen te doen met een laag gewicht. Dit gewicht moet niet te laag zijn. Zorg ervoor dat je maximaal 15 herhalingen met het gewicht kan doen, met zo min mogelijk rust er tussen. Op deze manier verhoog je je hartslag en zal je tijdens de krachttraining ook meer vet gaan verliezen. Doe tot slot na je krachttraining nog 30 minuten cardio. Dit kan hardlopen zijn, maar dit kan ook roeien of fietsen zijn. Het maakt niet uit welk apparaat je pakt, als je maar zorgt dat je die laatste 30 minuten nog even goed zweet.

Tips voor het snel droog trainen van je lichaam


Begin vandaag

Als je een fit en strak lichaam wilt hebben deze zomer, zorg dan dat je hier zo snel mogelijk mee begint. Wacht niet op het juiste moment, maar begin vandaag. Stel doelen en werk daar naartoe, ga op internet opzoek naar een training schema of ga op zoek naar wat goede voeding is om droog te kunnen trainen. Wanneer je met deze dingen  bezig zal zijn zal je gemotiveerder zijn om je doel te gaan behalen. Je zal niet van de ene op de andere dag een strak en gespierd lichaam gaan hebben, hier is tijd voor nodig. Als je vandaag begint is er tijd genoeg om met droog trainen aan de slag te gaan en zal jij je droomlichaam gaan bereiken.

Wees gedisciplineerd

Maak afspraken met jezelf over hoe vaak je aan je lichaam zal gaan werken. Schrijf deze afspraken op en zorg ook dat je je aan deze afspraken zal gaan houden. Wees gediciplineerd en verzin geen smoesjes om niet naar de gym te hoeven gaan. Geen tijd is geen excuus als je een droomlichaam wilt bereiken hier zal je tijd voor moeten gaan maken.

Maak gebruik van een training schema

Als je voor je droomlichaam hard gaat zweten in de gym is het belangrijk dat je de juiste oefeningen uit voert en dat je deze ook daadwerkelijk goed uitvoert. Dit voorkomt namelijk dat je blessures gaat krijgen. Maak daarom gebruik van een training schema, hierin staat vaak beschreven hoe je de oefening het beste kan doen en daarnaast wordt er vaak een indeling gemaakt van welke spiergroepen je welke dag kan gaan trainen. Zo geef je je spieren genoeg rust om te herstellen en voorkom je overbelasting, wat je uiteindelijk vertraging op zal gaan leveren in je weg naar dat droomlichaam.

Zorg voor goede voeding

Een zeer belangrijk aspect binnen droog trainen is het zorgen voor gezonde voeding. Je wilt namelijk dat je lichaam vet gaat verbranden, dit betekend dat je vette voeding, zoals de afhaal snack bij de snackbar aan je voorbij zal moeten laten gaan. Dit wil alleen niet zeggen dat je geen lekkere gerechten meer mag eten. Gezonde voeding Ga opzoek op internet welke voeding je het beste tot je kan nemen als je aan de slag gaat met droog trainen. Maak voor jezelf hier een voedingsschema van en zorg dat je deze elke week volgt, ook dit vraagt discipline, maar zal er uiteindelijk voor gaan zorgen dat je lichaam super droog zal gaan worden.

Maak gebruik van cheat meals

Als je met een voedingsschema aan de slag zal gaan, zal je ongetwijfeld last gaan krijgen van cravings. Je zal zin gaan krijgen in wat vettere voeding die eigenlijk niet in je schema past. Om ervoor te zorgen dat je het schema wel vol kan blijven houden wil ik je aanraden een keer in de week gebruik te maken van een cheat meal. Dit is een maaltijd waar jij op dat moment zin in hebt en dit kan van alles zijn. Als je er maar voor zorgt dat je na deze cheat meal weer verder gaat met het volgen van je voedingsschema. Hou er ook rekening mee dat het een cheat meal is, dus een maaltijd. Maak er geen cheat dag van, want dan is dat echt te veel van het goede.

Vier je successen

Voor dat je begint met droog trainen kan je een foto van jezelf maken in de spiegel om vast te leggen hoe je lichaam eruit zag voordat je begon met droog trainen. Als je dan elke week foto’s van je lichaam gaat maken, zal je verschil gaan zien. Op het moment dat je spieren al meer zichtbaar gaan worden kan je dat delen met je vrienden op social media om te laten zien welke progressie je al hebt geboekt. Dit zal jou een extra boost geven omdat je vol trots kan laten zien wat je hebt bereikt. Gespierde man Daarnaast kunnen de reacties die je zal gaan krijgen op de foto’s een extra motivatie zijn om nog een tandje bij te zetten in de gym op weg naar jouw droomlichaam.

Video

Hieronder heb ik nog een video geplaatst die ik opgenomen waarbij ik nog wat dieper op de onderwerpen in ga die ook worden besproken in deze blog, om jou van nog meer informatie te voorzien om snel resultaat te gaan behalen.

Stappenplan


Alle tips in deze blog heb ik voor je samengevat in dit overzichtelijke stappenplan.

  • 1. Wacht niet op het juiste moment, nu is altijd het juiste moment.
  • 2. Zorg dat je gedisciplineerd bent en blijft
  • 3. Maak een trainingsschema en ga aan de slag
  • 4. Ontwikkel je kennis van voeding en zorg voor een goed voedingsschema en gun jezelf af en toe een cheatmeal
  • 5. Vier je successen en wees trots op je voortgang, zo krijg jij die extra boost om door te gaan

Jouw lichaam snel droog trainen met behulp van het Droog Train Protocol

Wil je nog sneller resultaat behalen met droog trainen? Dan is er nog een makkelijkere manier, hierdoor weet je zeker dat je jouw droomlichaam zal gaan bereiken.

Ik heb namelijk het Droog Train Protocol ontdekt waarmee je jouw lichaam nog sneller kan droog trainen. Je krijgt training- en voeding schema’s tot je beschikking en je krijgt daarnaast persoonlijke coaching, zodat je je vragen kan stellen als je ergens tegenaan loopt of net wat meer motivatie nodig hebt.

Vele die ook deze methode hebben toegepast hebben in een korte tijd hun droomlichaam kunnen bereiken waar zij al die tijd al voor werkten, maar steeds niet het gewenste resultaat bereikten. Nu kunnen ze vol trots hun droge lichaam aan iedereen tonen en zitten zij veel beter in hun vel door een gezonde leefstijl.

Wil jij je lichaam komende zomer helemaal afgetraind hebben? Dan is deze methode dé manier om dit in een korte tijd te gaan bereiken. Waar wacht je op? Just do it!

dtp-mannen

Meer informatie over het Droog Train Protocol? Inmiddels hebben al meer dan 1000 mensen hun droomlichaam bereikt dankzij dit programma!

Vond je dit een leuk artikel en wil je iets over dit onderwerp kwijt? Laat dan zeker even een reactie achter in de reacties hieronder, dat zou ik heel leuk vinden:)

Patrick Maes

Hoi ik ben Patrick Maes, ik help mensen met het bereiken van hun droom lichaam door de informatie en tools aan te bieden die je kan gebruiken om uiteindelijk een droog en strak lichaam te krijgen.Zelf sport ik regelmatig en vind ik het fijn om aan mijn lichaam te werken. Uit interesse voor het menselijk lichaam ben ik meer informatie op gaan zoeken over krachttraining en voeding, vervolgens heb ik dat in mijn eigen praktijk uitgevoerd.In mijn blog's en video's vertel ik je wat je wel en niet moet doen en geef ik tips. Daarnaast leg ik ook stap voor stap uit hoe je het beste de oefeningen kan uitvoeren. allemaal zodat jij optimaal en effectief je spieren kan trainen en droge massa kan creëren.Dit zorgt ervoor dat je een mooie spierdefinitie krijgt waar mensen jaloers op zullen zijn als jij met je droge lichaam over het strand loopt.

Geef een reactie

Sluit Menu