arrow_drop_up arrow_drop_down
7 januari 2020 

10 tips die jou gaan helpen snel en gezond af te vallen

vetmassa-verliezenSnel en gezond afvallen wil iedereen graag mee beginnen wanneer zij vinden dat er kilo’s af moeten of wanneer zij simpelweg niet tevreden zijn met hun lichaam. Alleen bestaat er niet iets zoals een pil die je kan innemen waardoor je de volgende dag een stuk lichter bent geworden. Toch willen mensen het altijd zo snel mogelijk, we hebben weinig geduld en willen graag snel genieten van resultaat.

De weg naar een gezonde levensstijl of een mooi lichaam is net zo belangrijk hier dien je enorm veel tijd en moeite in te steken. Daarnaast heb je ook de juiste middelen nodig om van start te kunnen gaan.

Er komen steeds meer producten op de markt die jou beloven kilo’s kwijt te raken in een paar weken. De vraag is dan ook of dit ook echt werkt en of dit ook wel zo gezond is.

Ondanks dit alles is het wel mogelijk snel en gezond af te vallen. Er zijn mogelijkheden die je kan toepassen om het proces iets wat sneller te laten verlopen. Verwacht alleen geen wonderen en uiteindelijk moet je het werk zelf doen natuurlijk.

Om je een beetje op weg te helpen heb ik voor jou hieronder 10 tips gezet hoe je snel en gezond kan afvallen zonder dat je allemaal boeken of andere dingen moet gaan aanschaffen.

#1 Eet zo min mogelijk vetten

Het gaat hier dan vooral om de verzadigde vetten. Dit lijkt een open deur omdat je altijd moet minderen met vetten als je gaat afvallen. Alleen hebben mensen vaak niet door waar deze vetten allemaal in zitten.

Bij verzadigde vetten denken zij al snel aan eten wat uit de frituur komt. Dit is ook wel waar, maar er zijn meer producten die deze vetten bevatten die mensen wel gewoon eten wanneer zij willen afvallen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld melk, kaas, boter of vlees zoals speklappen.

#2 Vermijd suikers in je voeding

Naast verzadigde vetten zijn toegevoegde suikers ook een dooddoener wanneer je wilt afvallen. Suiker wordt namelijk door je lichaam omgezet in vet wanneer het te veel ervan binnen krijgt. Ook neemt het lichaam eerder vet op uit andere voedingsmiddelen wanneer er zich suiker in het bloed bevindt. Het beste is dus om te stoppen met het drinken van frisdranken.

Hierin zitten vaak enorm veel toegevoegde suikers, maar let ook op je alcohol gebruik. Het lichaam ziet alcohol namelijk ook als pure suiker. Daarnaast heb ik al eerder een keer een blog geschreven over het samen gaan van droog trainen en alcohol. Dit is niet een optimale combinatie kan ik je vertellen. Wil je dus snel en gezond afvallen? Laat de suikers dan gewoon lekker staan.

#3 Zorg voor verzadiging in je voeding

Ken je dat? Dat je steeds wanneer je hebt gegeten een paar minuten weer trek krijgt? Je voeding is op dat moment niet verzadigend genoeg voor je lichaam. Wanneer je veel voeding met vezels eet zorgt dit ervoor dat je lichaam verzadigd wordt en niet snel daarna weer trek krijgt in andere dingen.

Wanneer we trek hebben pakken we namelijk vaak snacks die niet goed zijn tijdens het afvallen. Wil  je meer vezelrijk voeding wil eten kan je denken aan kwark, zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren crackers, maar ook fruit en groenten.

#4 Drink veel water

Water zuivert het lichaam, dus het is ook nog eens heel gezond voor je. Daarnaast zorgt het drinken van water ook voor een verzadigd gevoel in je lichaam. Wanneer je merkt dat je trek krijgt en je drinkt water kan je het wat langer volhouden tot je geplande eetmoment zoals bijvoorbeeld de lunch of het avondeten.

drink-water

Van water kan je ook nog eens zoveel drinken als je wilt, want het bevat geen suikers of vetten. Het wordt ook aangeraden elke dag 2 liter water te drinken, probeer dan ook zo ver mogelijk hierbij in de buurt te komen als je snel en gezond wilt afvallen.

#5 Doe cardio training tijdens het sporten

Snel en gezond afvallen gaat niet enkel om voeding. Je moet ook naar buiten, naar de gym om resultaat te kunnen behalen. Niet om aan de gewichten te gaan hangen, maar om cardio oefeningen te doen. Wat nog beter helpt is een HIIT (high intensity interval training) training.

Tijdens deze training doe je korte intervallen in een korte tijd. Het voordeel hiervan is dat je niet een uur in de gym hoeft te staan. In 10 minuten kan je al klaar zijn als je het goed doet. Wanneer je gezond en snel wilt afvallen kan een cardio training zeker niet ontbreken!

#6 Reduceer stress in je leven

Stress zorgt ervoor dat er bepaalde hormonen in je bloedbaan terecht komen die ervoor zorgen dat de vetopslag vanuit voeding wordt gestimuleerd. Hierdoor wordt je belemmerd om snel en gezond af te vallen.

Het is dus zaak ervoor te zorgen dat je emotionele toestand ook in balans is met je voeding en beweging. Om je emotionele toestand te verbeteren zou je kunnen denken aan mediteren. Tijdens het mediteren kan je innerlijke rust vinden waardoor het stresshormoon in je bloed afneemt.

#7 Voeg eiwitten toe in je voedingspatroon

Ik heb meerdere dingen opgenoemd die je niet meer mag of kan eten als je snel en gezond wilt afvallen. Eiwitten moet je juist toevoegen aan je voedingspatroon. Wanneer je veel eiwitten eet bevorderd dit ook de spieropbouw zodat je die strakke buik kan krijgen of wat meer spierdefinitie. Eiwitten zorgen er daarnaast ook voor dat je eetlust wordt verminderd.

eiwitten

 

Eiwitten bevatten veel vezels en zorgen er dan ook voor dat je een verzadigd gevoel hebt na een maaltijd. Zij zorgen er ook voor dat je stofwisseling wordt verhoogd en vet minder snel wordt opgeslagen. Ontbijt dus wat vaker met een gekookt eitje of vervang vet vlees door kip, hier zitten enorm veel eiwitten in.

#8 Stel doelen en hou je hier aan

Heb wel eens in een auto gereden zonder kaart of navigatie? Waar kom je dan uit? Precies… dat weet je niet, omdat je niet weet waar je naartoe gaat. Dit is hetzelfde met snel en gezond afvallen. Je moet een doel stellen om te kunnen weten waar je naartoe moet werken.

doelen-maken

Beeld je je in dat je het resultaat al hebt bereikt, hoe kan je dan bij dit eind resultaat komen? Door doelen te stellen weet je wat je moet gaan doen om het gewenste resultaat te behalen. Doelen moet je altijd opschrijven en zo specifiek mogelijk maken.

Wanneer je een doel niet opschrijft blijft het slechts een wens, het opschrijven zorgt ervoor dat je een afspraak met jezelf maakt en dat je eerder aan de doel zal gaan willen werken.

#9 Slaap voldoende

Slaap zorgt voor rust nadat je je hebt ingespannen. Tijdens je slaap zijn er ook allerlei processen in je lichaam bezig die ervoor zorgen dat je voeding op de juiste manier wordt verwerkt. Kort slapen zorgt ervoor dat deze processen worden onderbroken en je dus niet optimaal hiervan kan profiteren. Een mens heeft zo’n 7 a 8 uur slaap nodig op een dag.

man-slapen

Zorg dan ook dat je je aan dit aantal uren houdt om snel en vooral gezond af te kunnen vallen. Wanneer je ook nog krachttraining doet zorgt voldoende slaap ook nog eens voor spiergroei. In rust worden de scheuren in je spieren hersteld wat ervoor zorgt dat je spieren gaan groeien. Zeker een goede reden om gewoon wat vroeger naar bed te gaan om uit te rusten van een hele dag.

#10 Zorg voor intrinsieke motivatie

Mensen die willen beginnen met het werken aan hun eigen lichaam zeggen vaak dat zij moeten afvallen. Dit wil dus eigenlijk zeggen dat zij vinden dat zij door factoren van buitenaf moeten gaan afvallen. Misschien wel voor hun partner, familie of andere mensen in hun directe omgeving.

Het probleem hier is dat je het doet voor iemand anders en niet dat je het zelf echt wilt. Het verschil tussen het zelf echt willen of doen voor een ander bepaalt of je het vol gaat houden tot je je doel hebt behaalt.

Dingen die je niet meer mag eten ga je eerder als een belemmering zien dan dat je de voordelen ervan gaat inzien. Als je zelf écht wilt zal je er vol voor willen gaan dan wanneer je het voor een ander doet. Dit noem je intrinsieke motivatie, motivatie die van binnenuit komt.

Snel en gezond afvallen met behulp van het Droog Train Protocol

Eerder heb ik het gehad over allemaal producten die claimen dat je binnen een paar weken een slank lichaam zal hebben. Deze producten zijn vaak niet op feiten gebaseerd en kan zelfs slecht zijn voor de gezondheid.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een programma dat je wel de juiste middelen bied om af te vallen maar je geen gebakken lucht verkoopt.

Je zal het altijd zelf moeten doen en je resultaat zal afhangen van de moeite die je erin stopt. Dat het werkt weet ik zeker, ik heb dit programma zelf ook gevolgd en daar ook een review van gemaakt.

Ik heb namelijk het Droog Train Protocol ontdekt waarmee je snel en gezond kan afvallen en ook nog eens een mooie spierdefinitie eraan over houdt. Je krijgt training- en voeding schema’s tot je beschikking en je krijgt daarnaast persoonlijke coaching, zodat je je vragen kan stellen als je ergens tegenaan loopt of net wat meer motivatie nodig hebt.

Vele die ook deze methode hebben toegepast hebben in een korte tijd hun droomlichaam kunnen bereiken waar zij al die tijd al voor werkten, maar steeds niet het gewenste resultaat bereikten. Nu kunnen ze vol trots hun droge lichaam aan iedereen tonen en zitten zij veel beter in hun vel door een gezonde leefstijl.

Wil jij je lichaam komende zomer helemaal afgetraind hebben? Dan is deze methode dé manier om dit in een korte tijd te gaan bereiken. Waar wacht je op? Just do it!

Direct starten met het Droog Train Protocol voor vrouwen

Direct starten met het Droog Train Protocol voor mannen

Over de schrijver

Meer informatie over droog trainen?

Wij hebben meer dan 50 artikelen over droog trainen in ons archief!